دانلود پاورپوینت الگوی اسلامی-ایرانی یاددهی-یادگیری مهندسی- ۱۲ اسلاید


                •توجه به هیجان در فرایند یاددهی- یادگیری از سال ۲۰۰۰ به بعد کاملا مشهود است و تحقیقات فراوانی در اوایل قرن ۲۱ صورت گرفته و هم اکنون ادامه داد.(نگاه کنید به: شن، ونگ و شن،۲۰۰۹). •عدم توجه به هیجان طراحی آموزشی توسط اسلینتنر و همکارانش (۲۰۰۰) اینگونه بیان شده است که: رویکردهای موجود طراحی آموزشی در باره اینکه آموزش را چگونه طراحی کنیم که یادگیرنده با هیجان مناسب آنرا یاد بگیرد؛ پاسخ دقیق و مشخصی ندارند. •هیجان و توجه به آن در آموزش پدیده نسبتا جدیدی است اما در پیشنه مطالعاتی تکنولوژی آموزشی، طراحی انگیزشی آموزش ، تغییر هیجان و عاطفه نسبت به موضوع یادگیری  از  دیرباز مورد توجه بوده است. پیش قراول آن الگوی ARCS می باشد که توسط کلر ارائه شده است(کلر، ۱۹۸۷، کلر۱۹۹۹)   متخصصان تکنولوژی آموزشی، انگیزش و هیجان را قلب فراموش شده آموزش می دانند. همانطور که می بینیم توجه به هیجان به عنوان یک عامل حیاتی در فرایند طراحی اثربخش آموزشی پدیده جدیدی است که از اوایل قرن بیست یکم در مباحث طراحی آموزشی مطرح شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *