پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون


این پرسشنامه را سولومون و راث بلوم در سال (۱۹۸۴) ساخته و آن را مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی نام نهادند، این مقیاس را دهقانی (۱۳۸۷) برای اولین بار در ایران به‌کاربرده است. این مقیاس دارای ۲۷ گویه می­باشد که ۳ مؤلفه را مورد بررسی قرار می­دهد: مؤلفه اول، آماده شدن برای امتحانات؛ شامل ۸ سؤال می‏باشد. مؤلفه دوم، آماده شدن برای تکالیف می­باشد و شامل ۱۱ گویه می­باشد و مؤلفه سوم، آماده شدن برای مقاله­های پایان‌ترم می­باشد که شامل ۸ گویه می­باشد. نحوه پاسخدهی به گویه­ها به این صورت است که پاسخ­دهندگان میزان موافقت خود را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه­های «هرگز»، «به­ندرت»، «گهگاهی»، «اکثر اوقات»، و «همیشه» نشان می­دهند که به گزینه «هرگز» نمره ۱، «به­ندرت» نمره ۲، «گهگاهی» نمره ۳، «اکثر اوقات» نمره ۴، «همیشه» نمره ۵، تعلق می­گیرد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : ۲ صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *